رونمایی از گوشی های جدید موتورولا

شنبه 14 فروردين 1400
20:09
Milad

نقد و بررسی گوشی ‌های هوشمند G30 و G10 برند موتورلا

رونمایی از گوشی های جدید موتورولا

تصلا – در میان گوشی های هوشمند جدیدی که برند موتورولا به فهرست گوشی های هوشمند خود اضافه کرده است، گوشی های Moto G30 نسبت به گوشی های Moto G10 قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌تری دارند و به همین دلیل قیمت این گوشی ها گران‌تر است اما همچنان به عنوان گوشی های قیمت مناسب در بازار گوشی های تلفن همراه به حساب می‌آیند. نقد و برسی گوشی های جدید موتورولا را در این مطلب بخوانید.

در این گوشی ها از پردازنده کوآلکام اسنپ دراگون ۶۶۲ استفاده شده است. تعبیه باتری ۵ هزار میلی‌آمپری و تعبیه سیستم چهارگانه دوربین در پشت گوشی از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی ها به حساب می‌آید. اگرچه گوشی های Moto G10 برند موتورولا نیز یکی دیگر از گوشی های هوشمندی است که همراه با گوشی های Moto G10 به بازار عرضه شده است اما در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی گوشی های Moto G30 این برند بپردازیم.

طراحی ظاهری گوشی های جدید موتورولا Moto G30

تصویر گوشی های G30 برند موتورلا

طراحی ظاهری گوشی های Moto G30 برند موتورولا نسبت به سایر گوشی های این برند که به بازار ارائه شده است، تغییرات زیادی کرده است. در واقع ظاهر این گوشی ها زیباتر از قبل شده است. روی این گوشی ها از صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی استفاده شده است که در بالای آن یک شکاف تعبیه شده است.

قطر این صفحه ‌نمایش ۲۰٫۵:۹ که باعث شده است صفحه‌نمایش بسیار باریک باشد و در نتیجه ضخامت خود گوشی نیز باریک‌تر از ضخامت گوشی در سایر مدل‌های گوشی های برند موتورولا خواهد بود. حرکت تصویر روی این صفحه‌نمایش‌ها بسیار نرم و راحت انجام می‌شود.

برای ساخت قاب گوشی های Moto G30 برند موتورولا از جنس پلاستیک استفاده شده است که می‌توان گفت این موضوع یکی از نقطه ضعف‌های این گوشی ها است. هر چند استفاده از پلاستیک فشرده در این گوشی ها باعث شده است که وزن دستگاه بسیار سبک باشد.

همه دکمه‌های کنترلی گوشی از دکمه‌های مربوط به کم و زیاد کردن صدای گوشی، دکمه مربوط به فعال‌سازی دستیار هوشمند گوگل و دکمه روشن و خاموش گوشی در سمت راست بدنه گوشی قرار گرفته است که به نظر برخی از کاربران این مورد یک ایراد بزرگ برای گوشی به حساب می‌آید. البته روی این دکمه‌ها برای راحتی کاربر در تشخیص دکمه و عملکرد آن یکسری علائم به صورت برجسته تعبیه شده است.

نقطه قوت طراحی و ترتیب قرارگیری دکمه‌ها در گوشی های Moto G30 برند موتورولا این است که ارتفاع دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا که در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند نسبت به سایر دکمه‌ها بیشتر است.

دکمه خاموش و روشن کردن گوشی با فاصله بیشتری از سایر دکمه در پایین و دکمه فعال‌ساز دستیار صوتی گوگل در قسمت بالای گوشی قرار گرفته است. از آنجایی که دسترسی به این دکمه سخت‌تر انجام می‌شود به همین دلیل امکان به اشتباه فشار دادن این دکمه بسیار کمتر است و در نتیجه نباید نسبت به این موضوع نگران باشید.

البته برخی از افرادی که به عنوان منتقد از گوشی های Moto G30 استفاده کرده‌اند عقیده دارند برند موتورولا می‌توانست در طراحی این گوشی، دکمه فعال‌ساز دستیار صوتی گوگل را در طرف دیگر این گوشی ها قرار می‌داد.

این گوشی ها مجهز به استاندارد IP52 هستند. به عبارت دیگر گوشی های Moto G30، نسبت به نفوذ آب مقاوم هستند. برای حفظ گوشی از نفوذ آب در آن در پشت گوشی از یک سینی چرمی استفاده شده است که باعث می‌شود آب به داخل گوشی نفوذ نکند.

گوشی های Moto G30 برند موتورولا مجهز به درگاه USB Type C هستند که در لبه پایین گوشی تعبیه شده است. در کنار این درگاه یو‌اس‌بی میکروفن اولیه و اصلی گوشی و همچنین اسپیکر گوشی تعبیه شده است.

جلب است بدانید جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن ثانویه گوشی در لبه بالایی این گوشی ها تعبیه شده است. اگرچه صفحه پشتی گوشی کاملاً تخت است اما در لبه‌ها کمی انحنا دارد که باعث می‌شود کاربر برای در دست گرفتن گوشی راحت‌تر باشد. ماژول دوربین در پشت گوشی های Moto G30 در گوشه بالا دارای کمی برآمدگی است.

اسکنر اثر انگشت در گوشی های Moto G30 برند موتورولا در کنار ماژول دوربین و در پشت گوشی قرار گرفته است و لوگو برند موتورولا نیز در زیر اسکنر اثر انگشت در صفحه پشت گوشی حک شده است. به نظر می‌رسد محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت در این گوشی ها بسیار مناسب باشد.

در واقع چون محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت در این گوشی ها در کنار ماژول دوربین تعبیه شده است به همین دلیل کاربر در هنگام در دست گرفتن گوشی به اشتباه انگشت خود را روی آن قرار نمی‌دهد.

گوشی های Moto G30 در دو رنگ نقره‌ای مایل به نوک مدادی که به رنگ مرواریدی مشهور است و آبی آسمانی پاستلی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

روی بدنه این گوشی ها از طراحی گرادیانی استفاده شده است که باعث شده زیبایی گوشی چند برابر شود. نکته‌ای که باید در خصوص باقی‌ ماندن رد اثر انگشت روی صفحه و بدنه گوشی به آن توجه کنیم این است که رد اثر انگشت روی بدنه گوشی به رنگ مرواریدی تقریباً باقی نمی‌ماند.

همان‌طور که گفته شد به دلیل استفاده از پلاستیک در بدنه و پشت گوشی های Moto G30 برند موتورولا، وزن این گوشی ها با وجود تعبیه باتری با ظرفیت بسیار زیاد ۵ هزار میلی‌آمپری در آن، بسیار سبک است. وزن کلی این گوشی ها چیزی در حدود ۱۹۷ گرم است. در بسته‌ بندی این گوشی ها از یک شارژر ۲۰ واتی تعبیه شده است.

    ادامه مطلب

    .
    .
    .
    .
    .
    (تصویر صنعت لوازم الکترونیک)

    نکاتی که قبل از خرید ویدیو پروژکتور باید بدانید

    انواع مدل میز تلویزیون دیواری ساده و شیک


    [ بازدید : 154 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
    ]
    نام :
    ایمیل :
    آدرس وب سایت :
    متن :
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
    کد امنیتی : ریست تصویر
    تمامی حقوق این وب سایت متعلق به news است. || طراح قالب avazak.ir
    ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
    بستن تبلیغات [X]