بیکسبی سامسونگ چگونه کار می‌کند؟

شنبه 23 اسفند 1399
20:57
Milad

همه آنچه درباره بیکسبی باید بدانید

دستیار صوتی سامسونگ چگونه کار می‌کند؟

تصلا – در حال حاضر دستیار صوتی سامسونگ بر روی گوشی‌های مختلف خانواده گلکسی سامسونگ از جمله Galaxy S20، Galaxy S20+، S20 Ultra، Note 10، Note 10+، S10e، S10، S10 +، Fold Note 9، S9، S9+ و Note 9 در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین این دستیار صوتی روی برخی از محصولات برند سامسونگ از جمله یخچال فریزهای Family Hub و تلویزیون‌ های HD TV این برند نیز ارائه شده است.

برند سامسونگ در سال ۲۰۱۶ میلادی، قابلیتی با نام Viv یا S – Voice را روی گوشی‌های خود عرضه کرد که این قابلیت به نوعی مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی کار می‌کرد و در واقع یک دستیار ساده برای انجام کارهای معمولی روی گوشی ‌های سامسونگ بود. عملکرد پلتفرم Viv به نوعی شبیه به عملکرد Siri یا دستیار صوتی اپل با قابلیت ‌ها و امکانات کمتر بود.

نکته جالب این است که گوشی ‌های پرچمد‌ار سامسونگ چند ماه پیش به بازار عرضه شدند یعنی گوشی‌ های Galaxy S21 دکمه مربوط به فعال‌سازی بیکسبی را تعبیه نکرده است.

بر اساس گفته‌های برند سامسونگ، بیکسبی یا دستیار صوتی سامسونگ واسط کاربری هوشمندی است که خدماتی بیشتر از پاسخ دادن به پرسش‌های کاربران دستگاه‌های سامسونگ ارائه خواهد کرد. در واقع دستیار صوتی سامسونگ به نوعی یک منشی برای انجام دادن همه فرمان‌هایی است که کاربر به آن صادر می‌کند.

به عبارت دیگر بیکس‌بای یک دستیار صوتی هوشمند مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی است که بر اساس کاری که از آن می‌خواهید انجام دهد، به شما پاسخ خواهد داد.

برای مثال زمانی که شما به این دستیار صوتی فرمان take a photo که برای ثبت تصاویر است، صادر می‌کنید، به جای اینکه هیچ عکس‌العملی نشان ندهد و فقط عبارت Take a Photo را سرچ یا جستجو کند، به سرعت اپلیکیشن دوربین را اجرا می‌کند و گوشی یا دستگاه اندرویدی را در وضعیت آماده‌باش برای تصویربرداری قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های دستیار صوتی سامسونگ یا بیکسبی که آن را از سایر دستیارهای صوتی از جمله Siri متمایز کرده است، این است که عملکرد آن در درک مطلب شبیه به مغز انسان است. به بیان دیگر اگر بیکس‌ بای نتواند مفهوم فرمانی را که کاربر برای آن صادر می‌کند، متوجه شود، در این صورت با پرسیدن سؤال‌های دیگر سعی می‌کند تا فرمان کاربر را برای خود قابل فهم کند.

فرض می‌کنیم شما در فهرست مخاطبان خود سه شماره به اسم علی با نام‌های خانوادگی متفاوت دارید. شما می‌خواهید با یکی از این مخاطبان خود به نام علی تماس برقرار کنید. بیکسبی برای اینکه شماره مخاطب اشتباهی را نگیرد، به جای برقراری تماس با اولین مخاطب به نام علی، از شما می‌پرسد که با کدام علی با چه نام خانوادگی تماس برقرار کنید.

    ادامه مطلب

    .
    .
    .
    .
    .
    (تصویر صنعت لوازم الکترونیک)

    رشد 38 درصدی تولید لوازم خانگی در 11ماهه امسال

    انواع مدل میز تلویزیون دیواری ساده و شیک


    [ بازدید : 185 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
    ]
    نام :
    ایمیل :
    آدرس وب سایت :
    متن :
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
    کد امنیتی : ریست تصویر
    تمامی حقوق این وب سایت متعلق به news است. || طراح قالب avazak.ir
    ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
    بستن تبلیغات [X]