​درمورد محافظ صفحه نمایش تلویزیون بیشتر بدانید

پنجشنبه 21 اسفند 1399
21:14
Milad

درمورد محافظ صفحه نمایش تلویزیون بیشتر بدانید

تصلا – اگر فرزند خردسال در خانه دارید یا تلویزیون تان در مکان‌های صنعتی قرار دارد و هر آن ممکن است وسیله‌ای با صفحه نمایش تلویزیون برخورد کند و آسیب برساند، حتما باید به فکر خرید محافظ صفحه تلویزیون باشید، مخصوصاً اگر تلویزیون‌تان ضخامت کمی داشته باشد و در اطراف نمایشگر آن قاب بسیار باریکی وجود داشته باشد.

افزایش سرسام‌آور قیمت تلویزیون و هزینه آن نیز اهمیت خرید این وسیله را بیش از پیش افزایش داده است. در ضمن صفحه نمایش تلویزیون تنها بخش غیرقابل تعمیر است و در صورت آسیب دیدن چاره‌ای جز تعویض نمایشگر یا خرید تلویزیون جدید ندارید که باعث تحمیل هزینه زیادی به شما می‌شود.

در این مطلب قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد خرید محافظ تلویزیون بدانید توضیح دهیم. در این مطلب در مورد انواع محافظ تلویزیون، ویژگی‌های یک محافظ صفحه تلویزیون خوب ، مزایا و معایب استفاده از آن و نحوه نصب صحیح آن توضیح خواهیم داد و قیمت محافظ تلویزیون برندهای مختلف را بیان می‌کنیم.

انواع مختلف محافظ صفحه نمایش تلویزیون

به‌طور کلی می‌توان محافظ‌ های تلویزیون را شیشه‌ای و پلاستیکی تقسیم کرد:

محافظ‌های شیشه‌ای نسبت به محافظ‌های پلاستیکی و طلقی مقاومت بالاتری برخوردار هستند و امنیت تلویزیون را بیشتر تضمین می‌کنند.

در ضمن این محافظ‌ها صفحه نمایش تلویزیون را در برابر ایجاد خط و خش بیشتر مصون نگه می‌دارند؛ محافظ‌های پلاستیک در زمینه جلوگیری از ایجاد خش روی تلویزیون‌ها به اندازه محافظ‌های شیشه‌ای خوب عمل نمی‌کند؛ اما در مقابل کیفیت تصویر و روشنایی تلویزیون را کمتر کاهش می‌دهند و برخی از آن‌ها به قدری نازک و شفاف هست که اصلا متوجه وجود آن‌ها روی صفحه نمایش تلویزیون نمی‌شوید.

برخی از محافظ‌های تلویزیون از چند لایه مختلف تشکیل شده‌اند و این ساختار مقاومت آن‌ها را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

محافظ صفحه نمایش تلویزیون را می‌توان به گونه دیگری نیز دسته‌بندی کرد که شامل موارد زیر می‌شود:

محافظ فوق شفاف

این محافظ ‌ها بسیار شفاف هستند و سپر خوبی در برابر ضربات سنگین به صفحه نمایش تلویزیون هستند. این محافظ ‌ها به‌قدری شفاف هستند که بسیاری از افراد اصلاً متوجه وجود محافظ روی نمایشگر نمی‌شوند.

در ضمن این نمایشگرها می‌توانند اشعه UV منتشرشده از صفحه نمایش تلویزیون را نیز فیلتر کنند تا چشم‌های شما خسته نشود.

از دیگر مزایای این محافظ‌ها می‌توان به چسبنده نبودن قسمت پشت آن‌ها اشاره کرد که باعث می‌شود بتوانید آن‌ها را به‌ راحتی روی تلویزیون نصب کنید یا آن را بردارید.

محافظ ‌ضد انعکاس نور

همان‌طور که می‌دانید انعکاس نور در صفحه نمایش تلویزیون و تجمع نور در نقاط خاص که باعث نقاط نورانی می‌شود، به‌شدت کیفیت تصویر و وضوح نمایشگر را کاهش می‌دهد.

محافظ‌ های تلویزیون از بازتاب نور جلوگیری و این مشکل را به‌راحتی برطرف می‌کند؛ بنابراین اگر تلویزیون شما در محیط پرنور یا در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار دارد، توصیه می‌کنیم این نوع محافظ صفحه‌نمایش را برای تلویزیون خود تهیه کنید.

محافظ ‌ضد بازتاب نور از ایجاد لکه اثرانگشت روی نمایشگر نیز جلوگیری می‌کنند.

ویژگی‌های محافظ صفحه نمایش تلویزیون خوب

  • بدون رنگ و کاملاً شفاف باشد
  • ضخامت مناسبی داشته باشد
  • کیفیت تصویر را حفظ کند
  • از انعکاس نور جلوگیری کند (حتی زمانی که نور شدیدی هم به تلویزیون می‌تابد، محافظ باید بتواند تا حد امکان از انعکاس نور جلوگیری کند)
  • به‌آسانی نصب و برداشته شود
  • تمام قسمت‌های صفحه نمایش تلویزیون را بپوشاند
  • دارای بندهای محکمی باشد تا به‌خوبی روی نمایشگر قرار گیرد و لیز نخورد. در ضمن اندازه بندهای محافظ باید مناسب باشد و کوتاه نباشد.
  • جنس آن به‌گونه‌ای باشد که با گذشت زمان پر از خط یا خش یا لکه اثرانگشت نشود.
  • ابعاد آن به‌گونه‌ای باشد که مقابل گیرنده امواج ریموت کنترل (گیرنده مادون‌قرمز یا IR) نباشد و سطح روی بلندگوهای تلویزیون را نیز نباید بپوشاند.
  • ترجیحاً دارای فناوری‌های جدید و مواد مقاوم باشد که باعث افزایش قابل‌توجه مقاومت محافظ می‌شوند و حتی برخی از محافظ‌ها را به محافظ‌های نشکن تبدیل می کنند.
  • مقاومت ان به‌قدری باشد که در هنگام ضربه زدن به تلویزیون رنگ‌های آن به هم نریزد.
  • موج‌دار نباشد و در هنگام نصب حباب هوا در زیر آن ایجاد نشود.
  • در اثر ضربه‌های شدید ترک برندارد و نشکند (معمولاً محافظ‌های طلقی دچار این مشکل می‌شود و طلق‌های پلکسی از مقاومت بیشتری نسبت به طلق‌های معمولی برخوردار هستند)
  • درصورتی‌که قصد دارید از محافظ تلویزیون برای محافظت از نمایشگرهای لمسی نیز استفاده کنید باید جنس و ضخامت آن به‌گونه‌ای باشد که نمایشگر بتواند به‌راحتی لمس‌های کاربر را تشخیص دهند و مشکلی در این زمینه ایجاد نشود
  • کمی با سطح نمایشگر فاصله داشته باشد تافضای کافی برای ایجاد جریان هوای مناسب جهت جلوگیری از افزایش دمای تلویزیون ایجاد شود (افزایش دما می‌تواند باعث آسیب دیدن نمایشگر شود).
  • تمام قسمت‌های لبه محافظ بایدبه‌صورت یکنواخت خم شده باشد تا سطح محافظ کاملاً صاف و یکدست . درضمن محافظی را انتخاب کنید که لبه‌های آن برنده نباشد.

ادامه مطلب



[ بازدید : 182 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به news است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]